Hotel Hungaria en topchefs maken Vlaming weer trots op de boeren

Hotel Hungaria en topchefs maken Vlaming weer trots op de boeren

Peter Goossens, Gert De Mangeleer, Roger Van Damme, Wout Bru: samen met 7 collega topchefs lanceren zij het manifest #Boerentrots. Het manifest moet de Vlaming trotser maken op de Vlaamse boeren én iedereen aanzetten om zelf te koken met verse, lokale en seizoensgebonden producten. 11 chefs ondertekenen het manifest en trekken zo de beweging #Boerentrots op gang. Ze hopen nu dat Vlaanderen hun voorbeeld zal volgen en massaal het manifest zal ondertekenen.

De top van de culinaire wereld in Vlaanderen kookt graag met verse, seizoensgebonden producten. Het liefst met streekproducten van een boer die ze vaak persoonlijk kennen en waar ze soms jaren mee samenwerken. De chefs beseffen maar al te goed dat ze zonder verse producten uit de Vlaamse landbouw veel culinaire creaties niet op hun menu kunnen zetten.

De 11 chefs treden op als ambassadeurs van de beweging #Boerentrots en geven met hun handtekening het startschot van een grotere campagne rond #Boerentrots powered by Boerenbond. “​We hebben gemerkt dat veel Vlamingen echt niet meer weten waar hun eten vandaan komt”, z​egt Vanessa Saenen van Boerenbond. “​Ze weten zo weinig over de boeren en de boerenstiel. We willen de Vlamingen laten kennis maken met de Vlaamse boeren, hoe ze werken, waar ze op inzetten en waar uiteindelijk elke dag het eten op ieders bord vandaan komt. Ook willen we graag dat Vlamingen dankzij #boerentrots gewoon weer trotser worden op hun boeren.”

Het manifest is ondertekend door ​Peter Goossens, Gert De Mangeleer, Roger Van Damme, Wout Bru, Seppe Nobels, Thijs Vervloet, Ann-Sophie Breysem, Giovani Oosters, Bert Meewis, Stéphane Buyens en Maarten Bouckaert ondertekend.

Hotel Hungaria werkt momenteel aan een reality reeks met een aantal oude en jonge boeren in de hoofdrol. Meer nieuws over de zender en startdatum volgt later.

Onderteken het manifest hier.

Bron: Bepublic

Over Hotel Hungaria

Media- en marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse Kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent