2.500 feestvierders op The Masked Party

Handen schudden kan voorlopig (nog) niet, maar de handen in elkaar slaan voor een vet feestje, dat kan gelukkig wel! In een unieke samenwerking organiseerden Hotel Hungaria, Onderwijs Vlaanderen en radiozender MNM op vrijdag 16 april The Masked Party: een digitaal feestje voor alle middelbare scholieren om hard te feesten én hun hart te luchten.

Op vrijdag 16 april om 18u gaf radiozender MNM het startschot voor een avond vol live optredens, vette beats en ontmoetingen met de favoriete influencers van jong Vlaanderen. Op de virtuele festivalweide, ontwikkeld door Hotel Hungaria in samenwerking met webdevelopment bureau Statik, verwelkomde The Masked Party bijna 2.500 jongeren. Net zoals op een echt festival konden ze er een hele avond lang rondlopen met vrienden en nieuwe mensen ontmoeten via spontane video calls.

“Ik heb al nieuwe mensen leren kennen. Ik vind het leuk dat je niet iemand moet bellen, maar dat je random mensen tegenkomt. Pas als de verbinding even slecht is, besef je: ah ja, het is online.” - festivalganger Yasmin-Kiana

Dat was nog niet alles. Festivalgangers konden ook dansen met Steffi Mercie, de longen uit hun lijf brullen met Elias Verwilt, een live podcast beluisteren met Ender Scholtens en een babbeltje slaan met Mariam Hakobyan. Woodie Smalls, Pommelien Thijs en Laura Tesoro zorgden voor live muziek op de Masked Main, het hoofdpodium. Regi, Omdat Het Kan Soundsystem én MNM-DJ KWTR stonden achter de decks. Tussen 19u en 20u openden Thuis-acteurs Lynn Van den Broeck (Viv) en Nawfel Bardad-daidj (Adil) zelfs de enige, echte Bar Madam om vragen van jongeren te beantwoorden. Kortom, een echte festivalavond in een virtuele wereld met 2.474 jongeren, samen goed voor 6.813 sessies. op het platform.

Met aandacht voor mentaal welzijn

Dansen en zingen helpen om heel even je zorgen te vergeten, maar erover praten doet ook deugd. Daarom was er tijdens The Masked Party ook tijd en ruimte voor een goed gesprek. Jongeren konden hun hart luchten bij seksuologe Lotte Vanwezemael, een Hoewist-sessie bijwonen en vragen stellen aan experts over mentaal welzijn.

“Alleen maar feesten en doen alsof alles goed gaat, dat hoeft niet perse. Je mag ook af en toe vertellen dat het niet goed gaat. Op een festival zijn er vaak chill zones waar je kan hangen en babbelen met je vrienden. Dus waarom zou dat op The Masked Party niet mogen?” - MNM-seksuologe Lotte Vanwezemael

Jongeren zijn heel goed bezig, en dat was ook de boodschap die Onderwijs Vlaanderen, Hotel Hungaria en MNM wilden meegeven. The Masked Party als extra motivatie om nog heel even door te bijten.

The Masked Party bouwt verder op de #gemaskerdescholieren-campagne van Onderwijs Vlaanderen en Hotel Hungaria.