Aveve’s nieuwe merkpositie groeit bij Hotel Hungaria

‘Tuin, dier, bakplezier’ dekte al jaren de lading bij Aveve, maar tijden veranderen en winkelconcepten volgen tijden. Aveve en Hotel Hungaria zetten de nieuwe merkpositionering, van functioneel tuincentrum naar inspirerende belevingswinkel, verder met een frisgroene rebranding.

Na een positioneringsoefening met Hotel Hungaria koos Aveve resoluut voor een nieuwe merkstrategie die ook jongere generaties aanspreekt. De functionele flagshipstores met magazijnachtige look & feel maken plaats voor groene belevingswinkels met een inspirerend assortiment voor tuin-, dier- en bakliefhebbers. De focus ligt op samen genieten van meer kwaliteitstijd. Zo verkoopt Aveve niet gewoon tomaten en broodmix maar wel alles wat je nodig hebt voor een gezellige avond bruchetta’s eten met vrienden. De nieuwe content inspireert klanten om alles wat ze kopen ook echt te gebruiken en er mooie momenten mee te beleven.

Aveve, daar groeit plezier

Uit het nieuwe brand house van Aveve ontstond de baseline ‘Hier groeit plezier’ / ‘Le plaisir, ça se cultive’ die samen met een herkenbare jingle via een nationale radiocampagne gelanceerd werd. Daarnaast werd een 360°-campagne uitgerold. Met WEDOENDA brengt Aveve inspirerende content die een antwoord biedt op consumentenvragen in de vorm van producten, promoties en workshops. Je living omtoveren tot urban jungle? Wedoenda! Herfstwandelen met je hond? Wedoenda! Zowel bestaande klanten als generaties X, Y en Z vinden zo vlotjes de weg naar meer tuin-, dier- en bakplezier.

Hotel Hungaria ziet het volledige, groene plaatje

Ook het nieuwe logo is bekend. Niet langer blauw en geel maar wel groen zet vanaf nu de toon bij Aveve. De winkel in Edegem en de veevoederfabriek in Merksem kregen de primeur, maar alle winkels en agrarische centra alsook packaging, instore design, vrachtwagens en andere touchpoints van zowel Aveve als andere Arvesta-merken voor professionals krijgen dezelfde make-over.

De visuele identiteit, het brandbook en duidelijke tone of voice zijn een co-creatie tussen Aveve en Hotel Hungaria.