De Helden blazen je omver in hun nieuwe theatershow

Helden: Straffer Dan Ooit! Vanaf 29 december in een theater bij jou in de buurt

PERSBERICHT - 19 september 2021

Na acht televisieseizoenen op Ketnet, twee bioscoopfilms én een eigen speeltuin zakken de Helden af naar een theaterzaal in jouw buurt voor de allerstrafste liveshow van de hele wereld. Helden: Straffer Dan Ooit! Sieg, Nico, Maureen en Dempsey nemen je mee in de wondere wereld van de wetenschap met spectaculaire en interactieve experimenten. Dat gaat vonken geven!

Wetenschap saai? Echt niet! De Helden gaan voor niets minder dan spanning en spektakel. In deze 80 minuten durende liveshow voeren ze interactieve experimenten en wetenschappelijke proeven uit met het publiek als proefkonijn. Verwacht je aan explosies luider dan de oerknal, extreem vettige kwarkkanonnen en superveel olifantenschuim. Of wat dacht je van een papa die door de zaal vliegt met behulp van een stapel telefoonboeken? In Helden: Straffer Dan Ooit! maak je het allemaal mee vanop de eerste rij. Als je daar durft zitten tenminste want in deze show spatten de vonken en verfbommen letterlijk van het podium af.

Annemie Gulickx, netmanager Ketnet: “De Helden hebben al heel straffe dingen gedaan op Ketnet. Tot op vandaag inspireren ze de Ketnetters om buiten te spelen, te bouwen en creatief te zijn. We kijken er dan ook naar uit om hen nog straffere dingen te zien doen in hun eerste echte theatershow en de Ketnetters mee te nemen in hun nieuwe avontuur.”

Bart Verbeelen, founder Hotel Hungaria: “We hebben de televisieseries, de films, de boeken, de awards en zelfs een speeltuin die hun naam draagt, maar één ding ontbrak nog op ons Helden-repertoire: een theatershow! Die kans grijpen we nu met beide handen. De keuze voor een show vol wetenschappelijke proeven is evident. Onze Helden zijn altijd al vindingrijke doe-het-zelvers geweest die niet vies zijn van een experiment groot of klein. Deze theatertour is dan ook een mooie opportuniteit om kinderen op jonge leeftijd op een onvergetelijke manier te laten proeven van wetenschap.”

Sieg, Nico, Maureen en Dempsey: “Wow, wij kunnen het bijna niet geloven dat dit echt gaat gebeuren: een eigen theatershow. Onze veiligheidsbrillen en handschoenen liggen al klaar! We kunnen niet wachten om al die blije en verbaasde gezichten in de zaal te zien. Wie erbij is, zal er nog lang over napraten. Tenminste, dat hopen we toch want sommige experimenten zijn gewoon te zot voor woorden! Tjik tjak BOEM!”

Vanaf woensdag 29 december 2021 kan je de strafste liveshow van de hele wereld gaan bekijken in een theaterzaal bij jou in de buurt. Meer info over speeldata en tickets vind je op heldenshow.be

Vragen of meer info?

Bart Verbeelen Founder & Business development manager

Deze productie is mogelijk gemaakt door Ketnet, Hotel Hungaria en Flanders Tax Shelter.