Skip to Content
Hotel Hungaria breit vervolg aan mondmaskercampagne voor Onderwijs Vlaanderen

Hotel Hungaria breit vervolg aan mondmaskercampagne voor Onderwijs Vlaanderen

Jongeren zijn de mondmaskerplicht grondig beu, maar ze zijn wel goed bezig. Daarom verdienen ze een extra duwtje in de rug in plaats van een schop onder hun kont. Om er voor te zorgen dat we er allemaal zo snel mogelijk vanaf zijn breien Onderwijs Vlaanderen en Hotel Hungaria een vervolg aan de campagne #gemaskerdescholieren.

YouTube-fenomeen Acid (Nathan Vandergunst), skater-vlogger Sachi (Samuel de Graef), gamer Michiel Vandeweert, MNM-dj Kawtar Ehlalouch, TAGMAG-gezicht Jaël Ost, 4eVeR-acteur en rapper Amir Motaffaf en Like Me-actrice en zangeres Pommelien Thijs zijn het er allemaal over eens: onze jongeren zijn goed bezig. Met authentieke, zelfgemaakte content moedigen ze hun volgers aan om hun mondkapje te blijven dragen. Elk op hun eigen manier maakten ze social content op maat van jongeren onder de hashtags #coronderwijs en #gemaskerdescholieren. Hotel Hungaria nam de casting, opvolging en rapportering van de influencercontent voor z’n rekening.

#gemaskerdescholieren gaan viraal

Met o.a. een rapsong met Marc Van Ranst, een Q&A met infectiologe Erika Vlieghe, een livestream op Twitch, YouTube-vlogs en een heleboel andere, persoonlijke social video’s bereikten de jonge contentmakers honderdduizenden Vlaamse jongeren. De combinatie van verschillende, uiteenlopende gezichten die op een authentieke manier hun eigen fanbase aanspreken met een brede waaier aan content op verschillende platformen bleek in het eerste deel van de campagne (eind 2020) ook al een succes. Toen gingen TikTokkers Nour & Fatma en Elias Verwilt, Ketnet wrapper/MNM-dj Sander Gillis en Instagramfenomeen/VTM-gezicht Flo Windey hen al voor en bereikten zo 680.000 jongeren via verschillende online kanalen.

Op de website van Onderwijs Vlaanderen kunnen jongeren alle #gemaskerdescholieren content per influencer (her)bekijken en krijgen ze extra tips.

Spread the word (not the virus)

De samenwerking met bekende jongeren kadert in een nationale campagne waarvoor Hotel Hungaria ook een overkoepelende televisiespot met afgeleiden bedacht. In de spot richtte Onderwijs Vlaanderen zich tot alle jongeren met een opvallende oproep. “Doe zo verder, en zegt het voort. Want je mond bedekken, is niet gelijk aan je mond houden.” Zo probeerde de overheid alle Vlaamse scholieren te engageren om zelf een voorbeeld te zijn voor anderen, net zoals hun eigen Instagram- of TikTok-idolen.

Hotel Hungaria verzorgde zowel concept als creatie, productie en het distributieplan van de televisiespot.

 

 

 

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent