Hotel Hungaria draait halsbrekende jeugdreeks in Molenbeek

Hotel Hungaria draait halsbrekende jeugdreeks in Molenbeek

Brussel is het decor voor 'Hoodie', de eerste fictiereeks van het Leuvense media marketinghuis Hotel Hungaria. Centraal staat 'parkour' ook gekend als free running. De reeks moet jongeren aanmoedigen om te geloven in zichzelf.

Voor het eerst zal er op Ketnet een fictiereeks te zien zijn die zich afspeelt in onze hoofdstad. De diversiteit, het urban karakter en de halsbrekende parkour-stunts maken deze jeugdreeks uniek. Maarten Cop, hoofdacteur, heeft al enkele jaren parkourervaring. Voor de meeste van zijn tricks wordt uit veiligheidsoverwegingen gewerkt met een stunt double.

De dagelijkse fictiereeks loopt over drie seizoenen tussen 2020 en 2022 en vertelt het verhaal van de zestienjarige Pieter, een gepassioneerd freerunner, die samen met een stel nieuwe vrienden als een moderne Robin Hood zijn parkourtalent gebruikt om de criminaliteit in de fictieve Brusselse wijk ‘Vrijbeek’ te bestrijden. Maar Hoodie is ook een verhaal van vriendschap en opgroeien in een grootstad.

De cast bestaat uit enkele jonge talenten waaronder Maarten Cop, Lotte Stevens, Armin Mola, Ahlaam Teghadouini en Illias Dennoune. Ervaren actrice, Inge Paulussen, gekend van onder andere Beau Séjour en Witse, speelt de moeder van het hoofdpersonage. Als politieagente komt ze op een bepaald moment lijnrecht tegenover de voor haar onbekende Hoodie te staan.

We willen met Hoodie heel hard inspelen op de authenticiteit van leven in een grootstad met alle diversiteit, problemen maar ook ongelofelijke kansen die een stad als Brussel met zich meebrengt.” zegt Maarten Janssen, netmanager bij Ketnet.

Hoodie is goed voor 280 draaidagen en 156 afleveringen van telkens 12 minuten. Vanaf het voorjaar 2020 is de reeks te zien op Ketnet met nieuwe afleveringen van maandag tot donderdag en een compilatie op vrijdag.

 

Over Hotel Hungaria

Media- en marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse Kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent