Hotel Hungaria draait halsbrekende jeugdreeks in Molenbeek

Brussel is het decor voor 'Hoodie', de eerste fictiereeks van het Leuvense media marketinghuis Hotel Hungaria. Centraal staat 'parkour' ook gekend als free running. De reeks moet jongeren aanmoedigen om te geloven in zichzelf.

Voor het eerst zal er op Ketnet een fictiereeks te zien zijn die zich afspeelt in onze hoofdstad. De diversiteit, het urban karakter en de halsbrekende parkour-stunts maken deze jeugdreeks uniek. Maarten Cop, hoofdacteur, heeft al enkele jaren parkourervaring. Voor de meeste van zijn tricks wordt uit veiligheidsoverwegingen gewerkt met een stunt double.

De dagelijkse fictiereeks loopt over drie seizoenen tussen 2020 en 2022 en vertelt het verhaal van de zestienjarige Pieter, een gepassioneerd freerunner, die samen met een stel nieuwe vrienden als een moderne Robin Hood zijn parkourtalent gebruikt om de criminaliteit in de fictieve Brusselse wijk ‘Vrijbeek’ te bestrijden. Maar Hoodie is ook een verhaal van vriendschap en opgroeien in een grootstad.

De cast bestaat uit enkele jonge talenten waaronder Maarten Cop, Lotte Stevens, Armin Mola, Ahlaam Teghadouini en Illias Dennoune. Ervaren actrice, Inge Paulussen, gekend van onder andere Beau Séjour en Witse, speelt de moeder van het hoofdpersonage. Als politieagente komt ze op een bepaald moment lijnrecht tegenover de voor haar onbekende Hoodie te staan.

We willen met Hoodie heel hard inspelen op de authenticiteit van leven in een grootstad met alle diversiteit, problemen maar ook ongelofelijke kansen die een stad als Brussel met zich meebrengt.” zegt Maarten Janssen, netmanager bij Ketnet.

Hoodie is goed voor 280 draaidagen en 156 afleveringen van telkens 12 minuten. Vanaf het voorjaar 2020 is de reeks te zien op Ketnet met nieuwe afleveringen van maandag tot donderdag en een compilatie op vrijdag.

Over Hotel Hungaria: Media- en Marketinghuis

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk.

Hotel Hungaria heeft drie business units: Services, Ventures en Entertainment

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Connecties met de consument worden gemaakt via e-commerce, social media, content marketing, campagnes. Alle expertises onder één dak resulteren voor de klant in een kostenefficiënte samenwerking. Services werkt voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop.

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die Hotel Hungaria in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uit- bouwt via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig een online platform over huisdieren, een tv-programma op VTM, boeken etc. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de Belgische natuur. Dit mondt uit in een film, een documentairereeks op Canvas, en events over en in de natuur. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die vanaf 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Rond het merk worden meerdere brand extensions gelanceerd die zorgen voor een totaalbeleving. Andere ventures van Hotel Hungaria zijn Dagelijkse Kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks ‘Flowjob’ (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media), de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF).