Skip to Content
Hotel Hungaria en AB geven emoties een podium in de 3-delige docu: ‘Back To Live’.

Hotel Hungaria en AB geven emoties een podium in de 3-delige docu: ‘Back To Live’.

Veltem, 16 december 2021 - Anderhalf jaar lang kon je op het podium van de Ancienne Belgique een plectrum horen vallen. De emotionele heropening van de iconische concertzaal in september 2021, de speciale band met Brussel en de inzet voor opkomend talent werden in samenwerking met Pickx+ door Hotel Hungaria en AB in een 3-delige docureeks gebundeld met de al even ronkende naam: ‘AB: Back To Live’

Vandaag laat het coronavirus weer luid van zich horen, maar op 5 september 2021 ging het dak eraf voor de voltallige cultuursector. Ook Ancienne Belgique gooide die dag eindelijk de deuren weer open. De emotionele heropening werd op gevoelige plaat vastgelegd in de 3-delige docureeks ‘AB: Back To Live’.

De reeks gunt je een intieme blik achter het podium van de AB. De rode zaal kent iedereen. Wij laten je kennismaken met de ziel van de zaal, én met alle bezielers die de iconische plek laten leven”, zegt Charlotte Coeman, Story Editor bij Hotel Hungaria.

De eerste aflevering ‘Back On Stage’ verhaalt over de magische heropening na anderhalf jaar stilte. De energie, de decibels en de emoties. Zo ziet Tom Bonte, als nieuwe directeur van AB, de zaal voor het eerst vol dansende mensen.

De tweede aflevering ‘BXL Ma Belle’ zet Brusselse artiesten in de kijker. Zwangere Guy, Linca, Peet en Chibi Ichigo vertellen welke rol AB speelt in de Brusselse muziekscene. Hiphopband STIKSTOF kruipt na de lockdown uit hun repetitiekot recht het podium van AB op.

In de derde aflevering, ‘Big in Belgium’, ontdekken we hoe nieuwe en opkomende artiesten in de muziektempel een huis, een thuis en de nodige steun vinden. De exclusieve docureeks is vanaf 15 december te zien op Pickx+ (kanaal 13) van Proximus.

“Vanaf het eerste contact met Hotel Hungaria wisten we dat ze de geschikte partner zouden zijn voor ons project. Het team begreep meteen onze tone of voice en wist ons verhaal perfect te vertalen naar beeld. We zijn erg trots op het resultaat” - Maarten Coosemans, video producer bij Ancienne Belgique

CREDIT LIST 

Klant: Ancienne Belgique

Bureau: Hotel Hungaria

Head of Production: Lieke Lens 

Creative Producer: Margo Hemeleers 

Regie: Charlotte Coeman en Wim Bonte

Editor: Bram Dutry, Doc Negro 

Sound: Erik Verheyden

Colour: Dries Noteboom

Camera: Twan Brooks - Bram Van Roy - Dries De Clercq

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent