Hotel Hungaria en Java proeven de kracht van zacht

Moeders, grootmoeders en dochters zijn de échte motor van deze wereld, en koffie is hun brandstof. Met die boodschap lanceert Java ‘de kracht van zacht’ in een nieuwe televisiespot. Wie was er beter geschikt dan een team vol straffe Hotel Hungaria-vrouwen om deze video te maken? Net zoals de koffiebonen gaven ze het beste van zichzelf om de krachtige smaak van Java koffie in de kijker te zetten. Het resultaat: een video die overloopt van ‘de kracht van zacht’.

Het idee achter ‘de kracht van zacht’ werd geboren toen Kathleen Claes (CEO The Java Coffee Company) en Petra de Roos (managing director LDV United) elkaar ontmoeten in Groenland. Voor de creatieve uitwerking en productie klopte Java aan bij Hotel Hungaria. Het Media- en Marketinghuis uit Leuven vertaalde de kracht van zacht in een warme televisiespot, een social media campagne, advertenties en POS-materiaal en nam ook de media buying voor zijn rekening.

Proef de kracht van zacht

In de televisie gelooft een jong meisje dat de sterke vrouwen in haar leven hun female power ontlenen aan de magische kopjes koffie die zij elke dag serveert. Een zus die niet gewoon in de lucht springt, maar echt vliegt; een mama die 101 dingen combineert als een moderne superwoman en een sterke oma die nog dagelijks aan haar oldtimer sleutelt. In deze televisiespot trekt Java de parallel tussen het krachtige kopje koffie dat je de hele dag energie geeft, maar toch zacht is van smaak en de sterke vrouwen die de wereld draaiende houden, maar toch hun zachtheid weten te behouden.

Geloofwaardigheid is, net zoals voor Java, van groot belang voor Hotel Hungaria. Dat blijkt ook uit het bijna volledig vrouwelijk team achter én voor de camera. Drie van de vier vrouwen in de televisiespot zijn zelfs echt familie van elkaar.

Bekijk hier de televisiespot:

Java, gebrand op kwaliteit

Al sinds 1935 brandt de familie Claes koffie op Belgische bodem. Dankzij een trage branding krijgen de koffiebonen de tijd om het beste van zichzelf te geven en worden hun unieke aroma en krachtige smaak beter behouden. De vierde generatie die nu aan het roer staat bij Java is ook gebrand op innovatie en duurzaamheid. Zo schakelde Java over op een 100% klimaatneutrale branding, gebruiken ze voornamelijk gerecycleerde materialen in hun webshop en engageren ze zich voor meer inclusiviteit op de werkvloer.

Kom meer te weten over Java en de kracht van zacht op https://www.tjcc.be/nl/krachtvanzacht/.

Creative: Charlotte Coeman
Creative Director: Bout Holtof