Hotel Hungaria en njam! bundelen krachten voor Bal National

Bal National, vanaf zondag 24 januari op njam!

Hotel Hungaria, het Media- en Marketinghuis achter Dagelijkse kost, en kookplatform njam!, opgericht door Gert Verhulst en Peter Goossens in 2010, bundelen hun culinaire krachten voor het nieuwe programma: Bal National. Daarin geeft Wim Ballieu zijn geheime tips voor de lekkerste (gehakt)ballen prijs. In Bal National staan ze op het menu in alle maten, kleuren en geuren. Want de Belg en zijn (gehakt)bal, dat is een culinaire love story.

Hotel Hungaria kwam naar ons met een gezicht dat past op de zender, met de juiste, inhoudelijke insteek en een commerciële benadering waar beide partijen iets aan hebben. - Sofie De Greef, Head of njam!

Voor het eerst doet njam!, dat zijn eigen, vast productiehuis heeft, voor dit programma beroep op een externe partij voor het maken van een culinair format. Sofie De Greef, Head of njam!: “We zijn in het verleden al meerdere keren benaderd door productiehuizen met het voorstel om voor ons een format te produceren, maar Hotel Hungaria is de eerste partij die op verschillende vlakken voor ons heeft nagedacht. Ze kwamen naar ons met een gezicht dat past op de zender, met de juiste, inhoudelijke insteek en een commerciële benadering waar beide partijen iets aan hebben. Daarnaast is Hotel Hungaria ook een expert in het maken van culinaire content zoals ze dat al doen voor  o.a. Dagelijkse kost, Aveve, Lacroix en Imperial.”

"De voorbije jaren is Hotel Hungaria van klassiek productiehuis gegroeid tot een Media- en Marketinghuis. De traditionele relatie tussen zender en productiehuis is achterhaald. We combineren het hart van een televisiemaker met de content marketingaanpak van een reclamebureau en de commerciële mentaliteit van een start-up. Dat we samen met njam! creatief kunnen nadenken over inhoud en financiering zorgt ervoor dat we een programma afleveren waar zowel wij, njam! als de partners zich in herkennen" verklaart Bart Verbeelen, oprichter van Hotel Hungaria.

Het gezicht van Bal National

Kok en ondernemer Wim Ballieu slaagde er op jonge leeftijd in de twee werelden te combineren waarin hij opgroeide: de boerderij van zijn grootouders en de slagerij van zijn ouders. Zijn gehaktballenconcept Balls & Glory telt intussen zes vestigingen. Met respect voor de boer en de korte keten, krijg je bij Balls & Glory 'slow food, fast served'. "Zoek het niet te ver. Ik wilde een Belgisch eetcafé – hedendaags - waar iedereen op elk moment van de dag binnenloopt voor een bord voedzaam comfort food. En dat met mijn eigen gekweekte varkens, een korte maar krachtige keten. Van stal tot bal!" aldus Wim Ballieu.

Bal National, elke zondag om 11u een nieuwe aflevering met diezelfde dag een rerun om 16u en 23u op njam!

Bart Verbeelen Founder & Business development manager