Hotel Hungaria en SKM openen Club VIP
PERSBERICHT - 17 november 2021
Vraag het aan elke klant: shoppen bij SKM staat gelijk aan eindeloos veel keuze, knappe kwaliteit, extra services en vooral … 10% klantenkorting op je volgende aankoop. Zo spaar je al winkelend een mooi shopbudget bijeen. Om de ruim 80.000 klanten dat kortingsprogramma te laten herontdekken, bracht Hotel Hungaria hen allemaal samen in de grootste kortingclub van het land: Club VIP by SKM.
Media- en Marketinghuis Hotel Hungaria doopte het kortingsprogramma van SKM om tot Club VIP by SKM: dé plek waar klanten hun shopsaldo kunnen bekijken en besteden. Om Club VIP te lanceren, creëerde Hotel Hungaria een logo, key visual, campagnevideo en online content. Club VIP was waar de SKM-community ook was: van printadvertenties in De Zondag en NINA Magazine tot een social campagne, nieuwsbrieven, online banners, SEA, display en YouTube-advertenties én een reportage op ATV.
De lancering van Club VIP was het perfecte moment om bijna 13.000 klanten met een openstaand shopbudget de unieke SKM-beleving te laten herontdekken. Elk van hen ontving een gepersonaliseerde direct mailing in de brievenbus met hun resterende shopsaldo. Die persoonlijke aanpak werkte, want een bovengemiddeld aantal klanten bracht kort daarna een bezoek aan SKM of de SKM-webshop (www.skm.be) om één of meerdere aankopen te doen.
“Met een redemptie van meer dan 4% en een omzetstijging van +20% is deze actie een groot succes! Voor herhaling vatbaar!” - Dominique Somers, zaakvoerster SKM
CREDITS
Klant: SKM – Dominique Somers & Steven De Hertogh
Bureau: Hotel Hungaria
Designers: An Gielens, Sam Vermeylen
Creatief Directeur: Bout Holtof
Marketing- en mediastrateeg: Floris Lefever
Digitale campagne: Floris Lefever, Simon Acquet
Strategisch Directeur: Joris Joosten
Account team: Marjon Lepage, Lore Peersman
Producer: Veerle Van Melkebeke
Script: Charlotte Coeman
Regie: Guido Verelst
Camera: Christophe Vanhoutte
Klank: Steven Raes
Fotograaf: Kurt Liefsoons
Make up: Emilie De Roo
Montage: Doc Negro