Hotel Hungaria gaat op weekend met de #Boerentrots camper

Begin dit jaar lanceerde Hotel Hungaria #Boerentrots met de steun van Boerenbond. Die beweging moet Vlaanderen trots maken op onze lokale boeren. Nu volgt er een nieuwe actie die aanspoort om het #Boerentrots manifest online te ondertekenen.

#Boerentrots is een beweging, op gang gebracht door Boerenbond en Groene Kring om alle eters, smullers, verbruikers en kopers bewust te maken van de (h)eerlijke boerenstiel. Bij de lancering zetten 11 topchefs als eerste hun handtekening onder het manifest waarmee ze aantonen graag te koken met lokale producten. Om die lokale producten en de #Boerentrots dichter bij de mensen te brengen, halen de boeren nu hun unieke camper van stal. Een retro camper die je kan winnen om er een weekend op een boerderij mee te beleven. Deelnemen kan door het manifest te ondertekenen op de #Boerentrots website.

Om de wedstrijd te promoten werkt Hotel Hungaria samen met Roularta en wordt de boodschap in redactionele artikels gegoten die in hun magazines verschijnen (Feeling, Weekend Knack, Libelle en Flair). De campagne wordt daarnaast ondersteund via social media en bannering, radio en een promotour waarbij de camper een week langs de grootste Vlaamse steden trok om de wedstrijd aan te kondigen.

Binnenkort worden drie winnende handtekeningen gekozen. Ze winnen volgend voorjaar elk een camperweekend op een boerderij. Van hun belevenissen wordt nieuwe content gemaakt om zo het boerenleven nog meer in de kijker te zetten. Hotel Hungaria is als media- en marketinghuis de juiste partij om vanuit hun expertise met native content een dergelijke activatiecampagne op touw te zetten.

De komende maanden staan er heel wat uiteenlopende acties gepland om #Boerentrots verder op de kaart te zetten. Meer info daarover volgt later.

Over Hotel Hungaria: Media- en Marketinghuis

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk.

Hotel Hungaria heeft drie business units: Services, Ventures en Entertainment

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Connecties met de consument worden gemaakt via e-commerce, social media, content marketing, campagnes. Alle expertises onder één dak resulteren voor de klant in een kostenefficiënte samenwerking. Services werkt voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop.

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die Hotel Hungaria in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uit- bouwt via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig een online platform over huisdieren, een tv-programma op VTM, boeken etc. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de Belgische natuur. Dit mondt uit in een film, een documentairereeks op Canvas, en events over en in de natuur. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die vanaf 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Rond het merk worden meerdere brand extensions gelanceerd die zorgen voor een totaalbeleving. Andere ventures van Hotel Hungaria zijn Dagelijkse Kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks ‘Flowjob’ (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media), de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF).