Hotel Hungaria heeft goud in handen

Hotel Hungaria heeft goud in handen

De Umicore online webshop voor goud

Enige tijd voor de goudprijs de hoogte in schoot, lanceerde batterijgigant Umicore een online verkoopplatform voor goud. Umicore is een stabiele internationale groep en tegelijkertijd een op en top Belgisch bedrijf met vier vestigingen in België. Deze wereldspeler koos voor de digitale activatiestrategie van Hotel Hungaria.

Van fabrikant rechtstreeks naar de consument

Via recyclage worden kostbare metalen uit onder meer laptops en gsm’s herwerkt. Umicore zit dus aan bron van heel wat (edel)metalen. De stap naar een webshop lag voor de hand. Sinds de lancering van de nieuwe activatiestrategie in mei, stijgt de verkoop op het webplatform exponentieel.

Gouden werkgever

Umicore is sinds meerdere jaren een trouwe klant van Hotel Hungaria. Om het juiste talent aan te trekken en te behouden, zet Umicore onder andere in op employer branding. Een hot topic, waar ondanks alle buzz, weinig bedrijven echt energie in steken. Met als statement Powered by Umicore bedacht Hotel Hungaria een sterk getargete campagne en content strategie die vertrekt vanuit het hart van het bedrijf: de medewerkers zelf. 

Powered by Umicore zet via social media al 3 jaar de spotlights op verschillende inspirerende ingenieursstudenten en hun race naar een betere planeet. De employer branding movies – geshoot binnen de verschillende afdelingen van Umicore over heel de wereld – hebben als doel om op een frisse gedreven manier nieuwe werkkrachten aan te trekken. Want er is nu eenmaal geen weg naar duurzame energie zonder de tonnen energie van toegewijde werknemers.

Contacteer ons
Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent