Hotel Hungaria viert 10 jaar Dagelijkse kost: van tv-programma naar 360° merk

Hotel Hungaria viert 10 jaar Dagelijkse kost: van tv-programma naar 360° merk

20 september 2010. Op die dag sprak Jeroen Meus voor het eerst de woorden ‘Goedenavond en welkom bij Dagelijkse kost’ uit. Nu, 10 jaar later, inspireert hij nog altijd honderdduizenden kijkers per dag en schittert hij in een nieuwe imagospot op Eén. Maar hoe zorg je ervoor dat een schijnbaar eenvoudig televisieprogramma zo goed blijft scoren? Door verder te denken dan enkel televisie. “Het is de combinatie van sterke content, strategie én een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen” aldus Claire Selis, Business Director bij Hotel Hungaria.

Dezer dagen zie je Jeroen schitteren als tamboer-majoor en doorwinterde friturist in de nieuwe imagospot voor de tiende verjaardag van Dagelijkse kost op Eén. De ludieke video, een samenwerking tussen Hotel Hungaria, VRT en regisseur Filip Lenaerts, is meteen ook het bewijs dat Hotel Hungaria uitgegroeid is tot veel meer dan een productiehuis. Vroeger stond het mediabedrijf vooral bekend als de televisieproducent achter programma’s zoals Dagelijkse kost, Goed Volk en Helden. Vandaag zet Hotel Hungaria zich in de markt als Media- en Marketinghuis met een hart voor storytelling. Zo deed het team van Hotel Hungaria zowel concept als creatie van de televisiespot én beheert het de website en social mediakanalen van het merk Dagelijkse kost.

Bekijk hier de nieuwe imagospot van Dagelijkse kost:

Op een na sterkste seizoenstart ooit

Vergeleken met 2011 is er een overaanbod aan tv-programma’s, en toch beleeft Dagelijkse kost zijn op een na sterkste seizoenstart ooit. In de eerste week van het nieuwe televisieseizoen (31/8 – 6/9) stemden gemiddeld 409.000 Vlamingen af op Dagelijkse kost. Daarmee kan het programma een marktaandeel van 33,7% op z’n naam schrijven.

Het is nog lang niet op

Met nog heel wat verrassingen en speciallekes belooft het een topseizoen voor Dagelijkse kost te worden. “Niet alleen op televisie, ook online én in de supermarkten zal de Vlaming kunnen meegenieten van dit jubileum” vertelt Bart Verbeelen, bedenker en bezieler van Dagelijkse kost. “Zo zijn er regelmatig exclusieve beelden te zien op de Facebook- en Instagrampagina van Dagelijkse kost. Bovendien komen er dit najaar ook een aantal nieuwe productlijnen rond Dagelijkse kost uit.”

Hotel Hungaria gelooft heel sterk in deze zogenaamde 360° aanpak. “Elk verhaal dat bij ons naar buiten wandelt, wordt door een perfecte mediamix en een doordacht mediaplan op de juiste plaats, op het juiste moment en aan de relevante community verteld”, verduidelijkt Claire Selis. “Onze eigen huismerken, zoals Dagelijkse kost, Hoodie, Onze Natuur en Beestig, zorgen ervoor dat we weten hoe het voelt om zelf in de markt te staan en merken door duurzame storytelling in een 360° benadering te positioneren.” Het is zonder twijfel een unieke troef want wat Hotel Hungaria hieruit leert, kan het ongefilterd inzetten voor andere klanten.

Vragen over ons werk, jouw merk of zin in een babbel?

Claire Selis
Claire Selis Business Director, Hotel Hungaria

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent