Hotel Hungaria zet schouders onder de podcast van De Tijd

Hotel Hungaria zet schouders onder de podcast van De Tijd

In een unieke podcast-reeks delen innovatieve bedrijfsleiders, denkers en onderzoekers hun ervaring en inzichten. Met 'De Tijd Vooruit' biedt de krant een antwoord op de toenemende vraag naar uitgebreidere, langere content.

De reeks bestaat uit 8 afleveringen van telkens  ongeveer 30 minuten. Voormalig Radio1-journalist en huidige Chef Politiek en Economie, Bert Reymen, staat in voor de presentatie en interviews. Inzicht bieden in een snel draaiende wereld en daarbij voeling houden met de voorlopers, dat is het credo van De Tijd. Van unicorn tot gevestigde waarde, 'De Tijd Vooruit' brengt het portret van 8 bedrijfsleiders en onderzoekers uit de meest uiteenlopende sectoren. Zo is er de jonge, vrouwelijke onderneemster Katrien Herdeweyn die met haar bedrijf Elegnano schoenenmode en nanotechnologie samenbrengt. Andere namen zijn Johan Thijs (KBC), Felix Van de Maele (Collibra) en Angelique Van Ombergen (European Space Agency).

Met deze podcast wil De Tijd een breder doelpubliek bereiken en zijn bestaande abonnées variatie bieden. De wekelijkse afleveringen zijn daarom gratis toegankelijk voor iedereen. Acht drukbezette en gegeerde ondernemers aan tafel krijgen blijkt geen sinecure. Hotel Hungaria verleent net daarom een mobiele opnamestudio. De Tijd trekt zelf met die mobiele studio op pad om de interviews af te nemen. Hotel Hungaria staat garant voor de montage en postproductie.

"Audio is een nieuwe wereld voor ons en Hotel Hungaria hielp ons om de eerste stappen in de wereld van de podcasts te zetten. Dankzij het 'plug & play' principe van de mobiele studio verliepen de opnames vlot en stond het de intimiteit van het interview nooit in de weg." aldus Andries Fluit,  journalist en projectverantwoordelijke bij De Tijd.

Podcast De Tijd Vooruit
Podcast De Tijd Vooruit

 

'De Tijd Vooruit' start op dinsdag 5 november en is vanaf dan wekelijks te beluisteren via De Tijd, Apple Podcasts, Spotify en Podcast Addict.


De mobiele podcast studio van Hotel Hungaria staat ter beschikking van andere bedrijven. Naar gelang de wensen van het bedrijf zorgen we voor de opname, montage en postproductie. Deze efficiënte werkwijze biedt een grote flexibiliteit.

 

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent