Hotel Hungaria zet schouders onder de podcast van De Tijd

In een unieke podcast-reeks delen innovatieve bedrijfsleiders, denkers en onderzoekers hun ervaring en inzichten. Met 'De Tijd Vooruit' biedt de krant een antwoord op de toenemende vraag naar uitgebreidere, langere content.

De reeks bestaat uit 8 afleveringen van telkens  ongeveer 30 minuten. Voormalig Radio1-journalist en huidige Chef Politiek en Economie, Bert Reymen, staat in voor de presentatie en interviews. Inzicht bieden in een snel draaiende wereld en daarbij voeling houden met de voorlopers, dat is het credo van De Tijd. Van unicorn tot gevestigde waarde, 'De Tijd Vooruit' brengt het portret van 8 bedrijfsleiders en onderzoekers uit de meest uiteenlopende sectoren. Zo is er de jonge, vrouwelijke onderneemster Katrien Herdeweyn die met haar bedrijf Elegnano schoenenmode en nanotechnologie samenbrengt. Andere namen zijn Johan Thijs (KBC), Felix Van de Maele (Collibra) en Angelique Van Ombergen (European Space Agency).

Met deze podcast wil De Tijd een breder doelpubliek bereiken en zijn bestaande abonnées variatie bieden. De wekelijkse afleveringen zijn daarom gratis toegankelijk voor iedereen. Acht drukbezette en gegeerde ondernemers aan tafel krijgen blijkt geen sinecure. Hotel Hungaria verleent net daarom een mobiele opnamestudio. De Tijd trekt zelf met die mobiele studio op pad om de interviews af te nemen. Hotel Hungaria staat garant voor de montage en postproductie.

"Audio is een nieuwe wereld voor ons en Hotel Hungaria hielp ons om de eerste stappen in de wereld van de podcasts te zetten. Dankzij het 'plug & play' principe van de mobiele studio verliepen de opnames vlot en stond het de intimiteit van het interview nooit in de weg." aldus Andries Fluit,  journalist en projectverantwoordelijke bij De Tijd.

Podcast De Tijd Vooruit

'De Tijd Vooruit' start op dinsdag 5 november en is vanaf dan wekelijks te beluisteren via De Tijd, Apple Podcasts, Spotify en Podcast Addict.

De mobiele podcast studio van Hotel Hungaria staat ter beschikking van andere bedrijven. Naar gelang de wensen van het bedrijf zorgen we voor de opname, montage en postproductie. Deze efficiënte werkwijze biedt een grote flexibiliteit.

Over Hotel Hungaria: Media- en Marketinghuis

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk.

Hotel Hungaria heeft drie business units: Services, Ventures en Entertainment

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Connecties met de consument worden gemaakt via e-commerce, social media, content marketing, campagnes. Alle expertises onder één dak resulteren voor de klant in een kostenefficiënte samenwerking. Services werkt voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop.

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die Hotel Hungaria in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uit- bouwt via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig een online platform over huisdieren, een tv-programma op VTM, boeken etc. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de Belgische natuur. Dit mondt uit in een film, een documentairereeks op Canvas, en events over en in de natuur. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die vanaf 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Rond het merk worden meerdere brand extensions gelanceerd die zorgen voor een totaalbeleving. Andere ventures van Hotel Hungaria zijn Dagelijkse Kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks ‘Flowjob’ (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media), de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF).