Jeroen Meus en Hotel Hungaria brengen Bruegel op je tafel

Tijdens de herfstvakantie houdt Dagelijkse kost een heuse Bruegel-week, waarbij Jeroen Meus een week lang creatieve kost serveert, geïnspireerd op de 16-eeuwse Vlaamse meester Pieter Bruegel. In 2019 viert Vlaanderen namelijk het leven en de tijd van Pieter Bruegel, naar aanleiding van de 450ste verjaardag van zijn dood.

‘Breugeliaans’ betekent niet voor niets ‘bourgondisch en levenslustig’. Net zoals Jeroen was de kunstenaar gefascineerd door eten, drinken en humor: de perfecte inspiratie voor een week vol Bruegeliaanse gerechten in Dagelijkse kost-stijl.

Jeroen steekt oeroude recepten in een nieuw jasje en maakt:

• Maandag 28/10: Zuurdesemtoast met salade in ‘t groen en gerookte paling;
  • Dinsdag 29/10: Een stoofpot van kip, varkensvlees en groenten, gebonden met zuurdesembrood;
  • Woensdag 30/10: Een authentieke rijstvlaai met compote van gestoofde appelen;
  • Donderdag 31/10: Toert met spinazie, raapjes en Flandrien (een hartige taart propvol groenten naar een recept van 500 jaar geleden);
  • Vrijdag 1/10: Snoekbaars met peulvruchten en beurre blanc van verjus.

De Bruegel-week van Dagelijkse kost: elke weekdag tijdens de herfstvakantie om 18.15 uur.

Dagelijkse kost is een programma van Hotel Hungaria voor Eén.

In samenwerking met Toerisme Vlaanderen.

Bron: vrt

Bart Verbeelen Eigenaar, Hotel Hungaria