Skip to Content
Jeroen Meus en Hotel Hungaria brengen Bruegel op je tafel

Jeroen Meus en Hotel Hungaria brengen Bruegel op je tafel

Tijdens de herfstvakantie houdt Dagelijkse kost een heuse Bruegel-week, waarbij Jeroen Meus een week lang creatieve kost serveert, geïnspireerd op de 16-eeuwse Vlaamse meester Pieter Bruegel. In 2019 viert Vlaanderen namelijk het leven en de tijd van Pieter Bruegel, naar aanleiding van de 450ste verjaardag van zijn dood.

‘Breugeliaans’ betekent niet voor niets ‘bourgondisch en levenslustig’. Net zoals Jeroen was de kunstenaar gefascineerd door eten, drinken en humor: de perfecte inspiratie voor een week vol Bruegeliaanse gerechten in Dagelijkse kost-stijl.

Story image

Jeroen steekt oeroude recepten in een nieuw jasje en maakt:

  • Maandag 28/10: Zuurdesemtoast met salade in ‘t groen en gerookte paling;
  • Dinsdag 29/10: Een stoofpot van kip, varkensvlees en groenten, gebonden met zuurdesembrood;
  • Woensdag 30/10: Een authentieke rijstvlaai met compote van gestoofde appelen;
  • Donderdag 31/10: Toert met spinazie, raapjes en Flandrien (een hartige taart propvol groenten naar een recept van 500 jaar geleden);
  • Vrijdag 1/10: Snoekbaars met peulvruchten en beurre blanc van verjus.

De Bruegel-week van Dagelijkse kost: elke weekdag tijdens de herfstvakantie om 18.15 uur.

Dagelijkse kost is een programma van Hotel Hungaria voor Eén.

In samenwerking met Toerisme Vlaanderen.

Bron: vrt


Bart Verbeelen Business Development Manager & Founder

 

 

Over Hotel Hungaria

Wij zijn Hotel Hungaria. We noemen onszelf een full-service Media- en Marketinghuis. Al zou ‘Geboren-en-gepassioneerde-verhalenvertellers-met-een-grote-liefde-voor-mensen’ ook niet misstaan, maar die omschrijving was net te lang voor onze visitekaartjes. Wij bouwen emotionele banden tussen mensen en merken via entertainende, inspirerende en informerende verhalen. Verhalen met een happy end. Verhalen met impact. Want door mensen emotioneel te raken, zetten we aan tot actie, tot delen, tot gedragsverandering. 

Die verhalen verspreiden we via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts, gaming, VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops ... en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Dit allemaal doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, de Nationale Loterij, Voka, Quick-Step, Hello Fresh, Vinted, SKM, AVEVE en Test Aankoop, én voor onze eigen merken zoals Dagelijkse kost, Hoodie, Helden, Onze Natuur en Olly Wannabe. We maken ook content op maat van grote publishers: VRT, DPG Media, SBS, RTBF, Roularta, Sanoma, etc. Denk maar aan faqda (Studio Brussel/VRT NU), Huis Gemaakt (VTM) en Rocky & Lily (OUFtivi).

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radiozendapparatuur plaatste, werken vandaag 67 mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, contentcreatie & design, media & advertising, videoproductie en technologie

www.hotelhungaria.be

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent