Skip to Content
Nieuw op VTM: Huis Gemaakt

Nieuw op VTM: Huis Gemaakt

De slopende strijd om een huis begint op woensdag 3 maart om 20.40 bij VTM.

Verbouw een huis en win een thuis. Die uitdaging gaan 9 jonge koppels vanaf woensdag 3 maart om 20.40 aan in het nieuwe VTM-programma Huis Gemaakt, naar het idee van Hotel Hungaria. Presentatrice Dina Tersago laat hen hun beste verbouwskills bovenhalen om 3 leegstaande vastgoedparels op verschillende locaties in Vlaanderen compleet én duurzaam te verbouwen. Eén koppel krijgt het gerenoveerde huis aan het einde van de rit ook echt cadeau. Een droomcadeau voor jonge koppels die het alsmaar moeilijker hebben om een eigen huis te kopen. En dat terwijl er in Vlaanderen zo’n 60.000 panden leeg staan en wachten om door enthousiaste verbouwers onder handen genomen te worden.

Huis Gemaakt geeft jonge koppels niet alleen een duwtje in de rug om hun droomhuis te realiseren, ook de leegstand in Vlaanderen wordt onder de aandacht gebracht. De koppels gaan in Huis Gemaakt de strijd aan met elkaar om elk een verschillend, fascinerend huis van onder tot boven te verbouwen met duurzaamheid als uitgangspunt. Ze starten met 3 koppels per pand en zijn binnen dat pand elkaars rechtstreekse concurrent. Maar dat zal heel snel veranderen, want nog voor de eerste muur wordt gesloopt, gaat de afvalrace van start...

Maak kennis met de jury

Het verbouwavontuur van de 9 koppels gebeurt onder het toeziend oog van specialisten en juryleden Gert Voorjans en Cerina Marchetta. Zij coachen de koppels doorheen hun verbouwavontuur en bepalen mee welke koppels als eerste afvallen en wie uiteindelijk z’n droomhuis wint.

Gert Voorjans

Gert Voorjans staat internationaal aan de top in de wereld van de interieurarchitectuur. Hij ontwierp al eigentijdse, soms extravagante, interieurs voor grote sterren zoals modeontwerper Dries Van Noten en rockster Mick Jagger. De Antwerpenaar met Limburgse roots studeerde interieurarchitectuur in Hasselt, volgde Kunstgeschiedenis in Siena en behaalde een postgraduaat Styles & Arts bij Sotheby’s in Londen. In 1997 opende hij zijn eigen interieur design studio in Antwerpen. 

Mijn devies is ‘kleur, karakter en vakmanschap’. Dat draag ik heel hoog in het vaandel. De markt van de interieurvormgeving is overspoeld, dus als je iets wil betekenen moet je er ook uitspringen. Ik heb een hekel aan interieurs die je in sommige bladen ziet, die precies door een vrachtwagen van de meubelwinkel zijn afgezet. Dat vind ik allemaal een beetje zielloos. Ik hou van iets dat organisch gegroeid is en waar een verhaal in zit. Dus ik hoop dat de koppels in Huis Gemaakt me gaan weten te verrassen met hun creativiteit.” - Gert Voorjans

Cerina Marchetta

Al van kinds af aan bouwt Cerina Marchetta huizen met Lego-blokjes en was ze vastberaden ooit metselaar te worden. De mama van twee is architecte van opleiding en runt samen met haar zus en broer het familiebedrijf Marchetta Familiebouwers in Genk, dat ze overnamen van hun vader. De bouwonderneming is al 35 jaar gespecialiseerd in woningbouw, het bouwen van appartementen en ontwikkelen van woonprojecten. In 2019 werd Cerina door de Confederatie Bouw uitgeroepen tot Aannemer van het Jaar, een erkenning waar ze erg trots op is.

Ik word echt warm van passie. Als mensen passie hebben voor de bouw en passie om de dingen vast te pakken met hun handen. Om echt aan de slag te gaan. Ik kan niet tegen luiheid. Mensen die wel willen, maar het niet doen, daar word ik mottig van. Als aannemer vind ik het belangrijk dat de communicatie goed zit. Mensen vergeten soms dat de bouw handwerk is en dat er foutjes kunnen gebeuren. Oplossingsgericht denken vind ik het allerbelangrijkste, ook voor de koppels die meedoen aan Huis Gemaakt. Ik hou niet van gezaag en geklaag. Los het op, denk mee en dan bestaat er voor álles een oplossing.” - Cerina Marchetta

Welke 9 koppels vanaf woensdag 3 maart om 20.40 het verbouwavontuur van hun leven aangaan en welke fascinerende, leegstaande panden ze daarvoor onder handen nemen, wordt later bekendgemaakt.

Huis Gemaakt is een productie van Hotel Hungaria.

 

 

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent