NokNok en Hotel Hungaria zijn ‘Samen Veerkrachtig’ tijdens de 10-daagse van de Geestelijke Gezondheid

NokNok en Hotel Hungaria zijn ‘Samen Veerkrachtig’ tijdens de 10-daagse van de Geestelijke Gezondheid

We spreken pas over goed in ons vel zitten wanneer het niet goed gaat. Tijdens de 10-daagse van de Geestelijke Gezondheid zetten Hotel Hungaria en NokNok hun schouders onder een originele awareness campagne. Samen met vijf Vlaamse influencers onderstrepen ze het belang van positieve geestelijke gezondheid en veerkracht. Onder andere TikTok-ster Stien Edlund en StuBru- en VTM-gezicht Flo Windey delen persoonlijke getuigenissen over hun mentaal welzijn op social media. Zo maken ze psychische kwetsbaarheid bespreekbaar bij jongeren.

Op de socialmediakanalen van Vlaanderens meest populaire TikTok-sterren en influencers verschenen de afgelopen dagen een paar opvallende posts. “Soms wil ik liever in mijn bed blijven en de wereld een dag niet zien. En dat is oké”, deelt StuBru- en VTM-gezicht Flo Windey. Radiopresentator (MNM) en Ketnet-wrapper Sander Gillis deelde twee jeugdfoto’s met als caption: “Het is normaal dat je af en toe minder goed in je vel zit.” In tijden waar #coronamoe, #herfstblues en #winterdipje veelgebruikte hashtags zijn, geven ze jongeren een hoopvol signaal met één duidelijke call-to-action: “Kijk eens op noknok.be".

Door samen te werken met de favoriete influencers van Vlaamse jongeren zette Media- en Marketinghuis Hotel Hungaria een authentieke awareness campagne op poten om meer websitebezoekers te genereren. Stien Edlund, Flo Windey, Jonatan Medart, Naomi Janssens en Sander Gillis kregen de vrijheid om elk op hun eigen manier een verhaal te vertellen. Authentieke en persoonlijke online communicatie, zoals Generatie Z het graag heeft.

NokNok, klopt het in jouw hoofd?

Noknok.be is het online platform van het Vlaams Instituut Gezond Leven voor jongeren tussen 12 en 16 jaar. Hier vinden jongeren knaltips, virtuele games met opdrachten, Q&A’s en testimonials van andere jongeren om hun zelfvertrouwen een boost te geven. Onder het motto ‘Samen Veerkrachtig’ hoopt Gezond Leven zo meer bewustzijn creëren bij Generatie Z rond dit soms moeilijk bespreekbaar thema. 


Benieuwd wat we als Media- en Marketinghuis nog meer doen?
Kijk op www.hotelhungaria.be.

 

 

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent