Ontploffingsgevaar: Hotel Hungaria en Ketnet-Helden lanceren eerste theatershow

De allereerste en allerstrafste theatershow

PERSBERICHT - 24 september 2021

Na acht televisieseizoenen op Ketnet, twee bioscoopfilms én een eigen speeltuin zakken de Helden af naar het theater. Samen met Media- en Marketinghuis Hotel Hungaria bouwen Sieg, Nico, Maureen en Dempsey aan de allerstrafste liveshow van de hele wereld: “Helden: Straffer Dan Ooit!” In deze interactieve liveshow nemen ze kinderen én hun ouders mee in de wondere wereld van de wetenschap met spectaculaire en interactieve experimenten. Dat gaat vonken geven!

Wetenschap saai? Echt niet! De Helden gaan voor niets minder dan spanning en spektakel in Helden: Straffer Dan Ooit! Tijdens een 80 minuten durende liveshow voeren ze interactieve experimenten en wetenschappelijke proeven uit met het publiek als proefkonijn. Verwacht je aan explosies luider dan de oerknal, extreem vettige kwarkkanonnen en superveel olifantenschuim.

De keuze voor een spektakelshow vol wetenschappelijke proeven is evident voor Bart Verbeelen, founder van Hotel Hungaria: “Onze Helden zijn altijd al vindingrijke doe-het-zelvers geweest die niet vies zijn van een experiment groot of klein. Deze theatertour is dan ook een mooie opportuniteit om kinderen op jonge leeftijd op een onvergetelijke manier te laten proeven van wetenschap.”

De Straffer Dan Ooit!-theatertournee past ook perfect in het visie van Hotel Hungaria, dat zich toelegt op 360° storytelling. Daarbij ligt de focus altijd op de combinatie van straffe content, een straffe strategie en een straffe mediamix, en laat dat exact zijn wat de Helden naar het theater bracht. Bart Verbeelen: “We hebben de televisieseries, de films, de boeken, de awards en zelfs een speeltuin die hun naam draagt, maar één ding ontbrak nog in ons Helden-repertoire: een theatershow! Die kans grijpen we nu met beide handen.”

Annemie Gulickx, netmanager Ketnet: “De Helden hebben al heel straffe dingen gedaan op Ketnet. Tot op vandaag inspireren ze de Ketnetters om buiten te spelen, te bouwen en creatief te zijn. We kijken er dan ook naar uit om hen nog straffere dingen te zien doen in hun eerste echte theatershow en de Ketnetters mee te nemen in hun nieuwe avontuur.”

Sieg, Nico, Maureen en Dempsey: “Wow, wij kunnen het bijna niet geloven dat dit echt gaat gebeuren: een eigen theatershow. Onze veiligheidsbrillen en handschoenen liggen al klaar! We kunnen niet wachten om al die blije en verbaasde gezichten in de zaal te zien. Wie erbij is, zal er nog lang over napraten want sommige experimenten zijn gewoon te zot voor woorden! Tjik tjak BOEM!”

Helden: Straffer Dan Ooit! is een straffe samenwerking tussen Ketnet, Hotel Hungaria en Flanders Tax Shelter.

Helden: Straffer Dan Ooit!, vanaf woensdag 29 december 2021 in het theater. Meer info over speeldata en tickets vind je op heldenshow.be