Skip to Content
Parkourheld Hoodie wereldwijd te zien in meer dan 70 landen

Parkourheld Hoodie wereldwijd te zien in meer dan 70 landen

Fictiereeks Hoodie, een coproductie van Ketnet en Hotel Hungaria, is binnenkort in meer dan 70 landen te zien. De Brusselse parkourheld zal wereldwijd op televisie verschijnen, van Noord-Amerika tot Oceanië. Voor Vlaamse kijkers is er nog meer goed nieuws: het derde seizoen van Hoodie wordt ingeblikt en verschijnt in het voorjaar van 2022 op Ketnet.

Ketnetters, en hun ouders, zijn al lang verkocht, maar nu scoort Hoodie ook internationaal in 71 landen. De fictiereeks is verkocht aan streamingdiensten Amazon Prime en Videoland, en de publieke omroep RTBF. Binnenkort kunnen jongeren uit Wallonië, Duitsland, Nederland, Frankrijk, Slovenië, heel wat Afrikaanse en Amerikaanse landen de avonturen van Hoodie ook beleven. Hoodie brengt onze hoofdstad - die te vaak onbekend en onbemind blijft - naar een internationaal publiek en laat zien hoe Brussel kan bruisen van fun, creativiteit, diversiteit en héél veel coolness. Hoodie wordt voor deze internationale verkoop gedubd in het Duits, Frans en Sloveens. Bekijk de volledige lijst onderaan dit persbericht.

Hoodie in het Duits? Dat klinkt zo:

Over Hoodie

'Hoodie', een verhaal van schrijvers Nine Cornelissen (showrunner) en Koen Tambuyzer, draait om de zestienjarige Pieter, een gepassioneerd traceur, die zijn parkourtalent gebruikt als een moderne Robin Hood. Samen met zijn vrienden bestrijdt hij criminaliteit in zijn Brusselse wijk. Naast ervaren rot Inge Paulussen bestaat de cast uit jonge talenten als Maarten Cop, Lotte Stevens, Armin Mola, Ahlaam Teghadouini en Iliass Dennoune. De regie ligt in handen van Senne Dehandschutter, Olympia Allaert en Anthony Nti

Bekijk seizoen 1 en 2 van Hoodie op Ketnet.be, in de Ketnet-app, en VRT NU.  Hoodie is een coproductie van Ketnet en Hotel Hungaria met de steun van VAF/Mediafonds, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de Belgische Tax Shelter maatregel.

De internationale distributeur van Hoodie is ZDF Enterprises.

Hoodie gaat internationaal in maar liefst 71 landen:

Europa: Nederland, Slovenië, Duitsland, Frankrijk, Monaco, Andorra, Luxemburg, Zwitserland

Antarctica: Franse Zuidelijke en Antarctische Gebieden

Noord-Amerika: Guadeloupe, Martinique, Saint-Barthélemy, Sint Maarten, Saint-Pierre en Miquelon

Zuid-Amerika: Frans Guyana

Oceanië: Frans-Polynesië, Nieuw-Caledonië, Vanuatu, Wallis en Futuna

Afrika: Algerije, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Centraal Afrikaanse Republiek, Comoren, Congo, Congo-Kinshasa, Djibouti, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Ethiopië, Gabon, Gambia, Ghana, Guinee-Bissau, Guinee, Haïti, Ivoorkust, Kaapverdië, Kameroen, Kenia, Liberia, Madagaskar, Malawi, Mali, Marokko, Mauritius, Mauritanië, Mayotte, Mozambique, Namibië, Niger, Nigeria, Oeganda, Réunion, Rwanda, Sao Tomé en Principe, Senegal, Sierra Leone, Somalië, Soedan, Zuid-Soedan, Swaziland, Tanzania, Togo, Tsjaad, Tunesië, Zambia, Zimbabwe


 

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent