Publiek beloont Hoodie met VRT Diversiteitstrofee

Publiek beloont Hoodie met VRT Diversiteitstrofee

De winnaars van de VRT Diversiteitstrofeeën 2021 zijn bekend. De publieksprijs, waarbij VRT-collega's en alle genomineerde productiehuizen konden stemmen, gaat dit jaar naar ‘Hoodie’ (Ketnet). De openbare omroep reikt jaarlijks trofeeën uit aan eigen tv- en radioprogramma’s die bewust omgaan met diversiteit in de beeldvorming en digitale toegankelijkheid. 

Hoodie, een productie van Hotel Hungaria en geschreven door Nine Cornelissen en Koen Tambuyzer, werd door peers uit de mediasector beloond met de publieksprijs. Regisseurs Senne Dehandschutter, Olympia Allaert en Anthony Nti mochten in naam van het hele team de prijs in ontvangst nemen in - hoe kan het ook anders - Brussel.

In Hoodie, waarvan seizoen 2 momenteel te zien is op Ketnet, ontdek je het verhaal van de zestienjarige Pieter, een gepassioneerd traceur, die samen met een stel nieuwe vrienden als een moderne Robin Hood zijn parkourtalent gebruikt om de criminaliteit in zijn Brusselse wijk te bestrijden. De cast bestaat uit enkele jonge talenten als Maarten Cop (Pieter), Lotte Stevens (Flo), Armin Mola (Bassim), Ahlaam Teghadouini (Kenza) en Illias Dennoune (Soufiane). Zij spelen een groep tieners van verschillende achtergronden, die op zoek zijn naar hun identiteit. Ook ervaren rot Inge Paulussen (mama van Pieter) maakt deel uit van de cast.

Brussel als divers decor

Onze hoofdstad, in al zijn diversiteit, met de kansen en uitdagingen die erbij horen, vormt het decor voor alle Hoodie-avonturen. Brussel heeft een lelijke reputatie, als het bastaardkind van België, maar Pieter en zijn vrienden zijn juist trots op hun thuisstad. Bij hen bruist het van het optimisme om mooie dingen te creëren. Zij genieten van de mogelijkheden, ze knokken voor de bewondering die de stad in hun ogen verdient. Want de sfeer van belofte, ook dat is de stad Brussel.

Naast een tweede seizoen zijn er ook verschillende Hoodie-activiteiten, met onder meer de Hoodie-tocht door Brussel.

Hoodie, van maandag tot donderdag om 17u40 op Ketnet.

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent