SKM en Hotel Hungaria blijven niet bij de pakken zitten

SKM en Hotel Hungaria blijven niet bij de pakken zitten

Dat de coronacrisis voor zelfstandigen een grote impact heeft, moeten we je niet meer vertellen. Ook voor SKM, de grootste kledingwinkel van België, kwam een tijdelijke sluiting van hun winkel in Aartselaar erg hard aan. Toch bleven eigenaars Steven en Dominique niet lang bij de pakken zitten.

Een nieuwe webshop voor SKM

Met hulp van Hotel Hungaria slaagde SKM erin om op vijf dagen tijd een nieuwe webshop te bouwen en lanceren, waar meer dan 200 merken en +10.000 artikelen online te ontdekken en bestellen zijn. Samen gingen we op zoek naar een webshopmodule die matchte met het bestaande kassasysteem van SKM. Uiteraard mocht een goed uitgedokterde social en SEA campagne ook niet ontbreken. Zo genereerden we niet alleen meer websitebezoekers maar ook meer sales voor SKM.

Bezoek de nieuwe webshop van SKM op shop.skm.be.

Story image

Van website naar inspirationeel contentplatform

Om in tijden van corona dezelfde service te kunnen garanderen aan alle klanten integreerden we een handige chattool op de homepage van de SKM-website. Aan de hand van één-op-één videochatgesprekken konden de stylisten bovendien ook hun personal shopping dienst blijven aanbieden. De gebruiksvriendelijke website die alle nodige informatie én inspiratie biedt, zorgde ervoor dat SKM meer dan ooit bereikbaar was vanop afstand. Terwijl de fysieke deuren gesloten bleven was SKM dus wel 24 op 7 open online.

De vernieuwde website van SKM lanceerden we eerder dit jaar al. De fysieke winkel had de voorbije jaren namelijk al een verjongingskuur ondergaan. Het was tijd om dit online door te trekken. De service, kwaliteit en mode waar SKM voor staat en het grote assortiment zetten we in de kijker met korte video’s van alle afdelingen. Van de damesafdeling met lifestyle mode tot de lingerieafdeling of de kidscorner met ballenbad, voor elke afdeling maakten we een korte video die klanten een beter beeld geeft van de ruime keuze, het merkenaanbod en verschillende collecties bij SKM.

Ook de vele extra diensten zoals instant retouches, een droogkuisdienst en service voor bedrijfskledij, maar ook de gratis stylingservice Try Out-Fit waarbij klanten kunnen shoppen op afspraak maken deel uit van het totaalpakket dat SKM aanbiedt. Al deze diensten verzamelden we samen met extra kledingtips, blogposts, speciale acties en andere nieuwtjes op dit vernieuwd en inspirerend contentplatform.

Neem een kijkje op www.skm.be.

Wat is het resultaat?

Dankzij een sterk advertentie- en communicatieplan bereikte SKM 60% nieuwe - vooral jongere - klanten met de nieuwe webshop. De grootste modewinkel van het land zag ook een traffic increase naar zijn website en ontving heel wat positieve reacties van trouwe én nieuwe klanten.

Voor eigenaars Steven en Dominique was het uiteraard een moeilijke periode. Toch gaf deze crisis hen een klein maar noodzakelijk duwtje in de rug om bepaalde zaken op korte termijn op te starten. “Zowel het team van Hotel Hungaria als SKM zijn veerkrachtig geweest. We hebben met zijn allen hard gewerkt om in deze uitzonderlijke situatie een aantal nieuwe digitale en communicatiekanalen in te zetten. En dat heeft gewerkt. We merkten het verschil op korte termijn. Daarom gaan we deze nieuwe middelen zeker blijven inzetten in de toekomst” vertelt Dominique van SKM.

Over Hotel Hungaria

Media- en marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent