SKM en Hotel Hungaria blijven niet bij de pakken zitten
De coronacrisis heeft een grote impact op zelfstandigen. Ook voor SKM, de grootste kledingwinkel van België, kwam een tijdelijke sluiting hard aan. Toch bleven eigenaars Steven en Dominique niet lang bij de pakken zitten.
Een nieuwe webshop voor SKM
Met hulp van Hotel Hungaria slaagde SKM erin om op vijf dagen tijd een nieuwe webshop te bouwen en lanceren, waar meer dan 200 merken en +10.000 artikelen online te ontdekken en bestellen zijn. Hotel Hungaria ging op zoek naar een webshopmodule die matchte met het bestaande kassasysteem van SKM. Uiteraard mocht een goed uitgedokterde social en SEA campagne ook niet ontbreken. Zo genereerde Hotel Hungaria niet alleen meer websitebezoekers maar ook meer sales voor SKM.
Bezoek de nieuwe webshop van SKM op shop.skm.be.
Van website naar inspirationeel contentplatform
Om in tijden van corona dezelfde service te kunnen garanderen aan alle klanten werd een handige chattool op de SKM homepage geïntegreerd. Aan de hand van één-op-één videochatgesprekken konden de SKM-stylisten bovendien ook hun personal shopping dienst blijven aanbieden. De gebruiksvriendelijke website die alle nodige informatie én inspiratie biedt, zorgde ervoor dat SKM meer dan ooit bereikbaar was vanop afstand. Terwijl de fysieke deuren gesloten bleven was SKM dus wel 24 op 7 open online.
De vernieuwde website van SKM werd eerder dit jaar al gelanceerd. Nadat de fysieke winkel de voorbije jaren een verjongingskuur had ondergaan, was het tijd om dit online door te trekken. De service, kwaliteit en mode waar SKM voor staat en het grote assortiment zette Hotel Hungaria in de kijker met korte video’s van alle afdelingen. Van de damesafdeling met lifestyle mode tot de lingerieafdeling of de kidscorner met ballenbad, op elke afdeling werd een korte video gemaakt die klanten een beter beeld geeft van de ruime keuze, het merkenaanbod en verschillende collecties bij SKM.
Ook de vele extra diensten zoals instant retouches, een droogkuisdienst en service voor bedrijfskledij, maar ook de gratis stylingservice Try Out-Fit waarbij klanten kunnen shoppen op afspraak maken deel uit van het totaalpakket dat SKM aanbiedt. Al deze diensten verzamelde Hotel Hungaria samen met extra kledingtips, blogposts, speciale acties en andere nieuwtjes op dit vernieuwd en inspirerend contentplatform.
Neem een kijkje op www.skm.be.
Wat is het resultaat?
Dankzij een sterk advertentie- en communicatieplan bereikte SKM 60% nieuwe - vooral jongere - klanten met de nieuwe webshop. De grootste modewinkel van het land zag ook een traffic increase naar zijn website en ontving heel wat positieve reacties van trouwe én nieuwe klanten.
Voor eigenaars Steven en Dominique was het uiteraard een moeilijke periode. Toch gaf deze crisis hen een klein maar noodzakelijk duwtje in de rug om bepaalde zaken op korte termijn op te starten. “Zowel het team van Hotel Hungaria als SKM zijn veerkrachtig geweest. We hebben met zijn allen hard gewerkt om in deze uitzonderlijke situatie een aantal nieuwe digitale en communicatiekanalen in te zetten. En dat heeft gewerkt. We merkten het verschil op korte termijn. Daarom gaan we deze nieuwe middelen zeker blijven inzetten in de toekomst” vertelt Dominique van SKM.