Test Aankoop en Hotel Hungaria bieden zekerheid in onzekere tijden met nieuwe tv-campagne

Test Aankoop en Hotel Hungaria bieden zekerheid in onzekere tijden met nieuwe tv-campagne

De coronacrisis legde plots ons economisch en sociaal leven plat. In het callcenter van de consumentenorganisatie is de telefoon echter blijven rinkelen. Om consumenten ook in onzekere tijden houvast te bieden, lanceerden Hotel Hungaria en Test Aankoop de campagne ‘Samen zeker in onzekere tijden’.

Aan het begin van de coronacrisis kreeg het callcenter van Test Aankoop per dag tot wel 150 vragen binnen die gelinkt waren aan de coronacrisis. Van ‘Wat gebeurt er met mijn geboekte vliegtickets?’ tot ‘Is het een goed moment om van energieleverancier te veranderen?’ Het 0800-nummer van Test Aankoop stond met andere woorden roodgloeiend. Test Aankoop wil met de nieuwe campagne ‘Samen zeker in onzekere tijden’ het eerste aanspreekpunt worden van de consument in deze moeilijke tijden.

Test Aankoop bewijst elke dag dat ze met inhoudelijke en juridische steun een verschil maakt. De nieuwe campagne is echter nodig om die boodschap in een overvloed aan crisiscommunicatie helder te laten klinken. De diensten van de organisatie moeten net nu hun waarde aantonen voor mensen die voor de eerste keer met problemen zitten als gevolg van de coronacrisis.  Test Aankoop vroeg om de onafhankelijke stem die ze heeft dicht bij mensen te brengen. De opdracht voor deze grote communicatie-uitdaging werd toevertrouwd aan het het agentschap Hotel Hungaria

Eerste televisiecampagne in jaren voor Test Aankoop

Hotel Hungaria en Test Aankoop rolden zowel op televisie, online als in printmedia een campagne uit. Via de online kanalen werden eerst  banners verspreid en in alle grote Vlaamse en Waalse kranten verschenen ook advertenties. Daarin werd één duidelijke call-to-action naar voren geschoven: “Bel nu gratis 0800 29 510”, het nummer dat mensen rechtstreeks met de infolijn van Test Aankoop verbindt. Aansluitend loopt er op nationale televisie een bijhorende reclamespot, de eerste in 60 jaar voor Test Aankoop, met vragen van de consument in de hoofdrol.

Bekijk de reclamespot hier:

 

 

Over Hotel Hungaria

Media- en Marketinghuis

Wanneer je als merk wil connecteren met je publiek, moet je menselijkheid toevoegen. Dat is wat Hotel Hungaria doet: mensen emotionele verbindingen laten maken met merken door storytelling. Via vlogs, blogs, foto’s, tekst, video, tv-programma’s, producten, campagnes en events. En ook via boeken, radio, podcasts en zelfs gaming. Maar we zorgen ook voor storytelling via VR, webplatformen, teambuildings, live webcams, workshops en alles waar we nu nog niet aan denken maar morgen zeker wel. Want storytelling is nu eenmaal veel meer dan een verhaal vertellen. Het is de combinatie van sterke content, strategie en een mix van de juiste kanalen die mensen in de armen van een merk laat vallen.

Hotel Hungaria gelooft in de kracht van duurzame storytelling, onderbouwd door strategie, technologie en design en uitgewerkt in onafhankelijke ecosystemen op maat. Dit resulteert in een emotionele connectie met de relevante community, wat zich vertaalt in meetbare groei van het merk. 

Hotel Hungaria werd opgericht in 2009 en is vandaag gevestigd in het historische NIR-gebouw in Veltem-Beisem, vlakbij Leuven. Daar waar de VRT ooit zijn eerste radio-zendapparatuur plaatste, werken vandaag zestig mensen met verschillende achtergronden en expertise in strategie, creatie, productie, technologie en design. Het team bestaat o.a. uit strategen, digitale strategen, creatives, producers, designers, account managers, producers, videasten enz. 

Drie business units: Services, Ventures en Entertainment 

– Services richt zich naar bedrijven, met focus op de groei van hun business door het connecteren van de consument met hun merk. Het doel van de connectie is inspireren, informeren en commerciële groei. Dit doen we voor nationale en internationale klanten zoals Toyota Europe, Boerenbond, Nationale Loterij, Umicore, SKM, AVEVE, Continental Foods, Museum M, Flanders DC en Test-Aankoop. 

– Ventures zijn de eigen 360°-merken die we in partnership met publishers of bedrijven omnichannel uitbouwen via platformen, tv-programma’s, e-commerce, events, brand extensions. Zo is Beestig niet alleen een online platform over huisdieren maar ook een tv-programma op VTM met een reeks eigen boeken over katten en honden. Op het webplatform Onze Natuur volgen we dagelijks de wilde natuur in België om een film, documentairereeks voor Canvas, events en unieke online (video)content te maken. Hoodie is een grote fictiereeks voor kinderen die sinds maart 2020 te zien is op Ketnet (52 afleveringen in seizoen 1). Ook Dagelijkse kost, Helden, Olly Wannabe en Iedereen Yoga vallen hieronder.

– Entertainment levert audiovisuele content op maat van de publishers VRT, DPG Media, SBS, RTBF, ROULARTA, SANOMA etc. Voorbeelden zijn de YouTube-reeks 'Flowjob' (Studio Brussel), de internationaal bekroonde tv-documentairereeks ‘Goed Volk’ (VRT één), de podcast ‘De Tijd Vooruit’ (De Tijd), de tv-lifestylereeks ‘Een Frisse Start met VT-Wonen’ (Sanoma/DPG Media) en de TV-kinderreeks ‘Rocky & Lily’ (RTBF). 

Hotel Hungaria
Radioweg 18
3020 Veltem - Herent